1. Інтерв’ю голови Добровеличківської районної ради сьомого скликання Людмили Корнієнко в районну газету «СІЛЬСЬКЕ ЖИТТЯ»
  2. Програма економічного і соціального розвитку Добровеличківського району на 2018 рік.

Новини / Територіальне управління юстиції інформує : В Олександрії учасники проекту «Шлюб за добу» створюють найміцніші сім’ї

Жодна пара в Олександрії, яка зареєструвала свої стосунки за пришвидшеною процедурою, не розлучилась.

Про це повідомив керівник юстиції Кіровоградщини Вадим Гуцул.

«Як свідчать статистичні дані, серед учасників проекту «Шлюб за добу» в Україні спостерігається мінімальний відсоток розлучень. Натомість в Олександрії взагалі жодна пара не розірвала свої стосунки. І це ще раз підтверджує, що швидко – це не означає погано, а час, які наречені витратили на підготовку до весілля абсолютно не впливає на міцність їх подружнього життя», – прокоментував посадовець.

Загалом із початку запуску сервісу в Олександрії за пришвидшеною процедурою одружилися 203 пари.

«Учасниками проекту стають як українці, так і іноземці. Зокрема в Олександрії сервісом скористалися громадяни Польщі, Мексики, Китаю, Великобританії, США. Нареченим достатньо лише визначитися зі зручним для них часом, а вже організацією весільної церемонії займуться представники місцевого Палацу урочистих подій», – розповіла начальнику Олександрійського міськрайонного відділу ДРАЦС Вікторія Славська.

Нагадаємо: на учасників проекту «Шлюб за добу» на Кіровоградщині тепер чекатиме сюрприз. Під час весільної церемонії разом зі свідоцтвами про одруження молодята отримуватимуть і подарункові сертифікати зі знижкою на подорожі від туристичного агентства «JoinUp. Кропивницький».

 



Новини / Добровеличківська ДПІ інформує : Увага, «гаряча лінія» !

   Голованівське управління ГУ ДФС у Кіровоградській області повідомляє, що 08 квітня з 10 до 11 години будуть проведені сеанси телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Декларування доходів громадян, отриманих у 2018 році»:

   - на запитання платників податків території обслуговування Голованівського району відповідатиме головний державний ревізор-інспектор відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Голованівського управління ГУ ДФС у Кіровоградській області Гончаренко Тетяна Василівна за телефоном – (05252) 2-24-86;

    - на запитання платників податків території обслуговування Благовіщенського району відповідатиме начальник Благовіщенської ДПІ Голованівського управління ГУ ДФС у Кіровоградській області Кожухівська Наталія Іванівна за телефоном – (05259) 2-13-76;

   - на запитання платників податків території обслуговування Гайворонського району відповідатиме головний державний ревізор-інспектор відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Голованівського управління ГУ ДФС у Кіровоградській області Стус Ніна Михайлівна за телефоном – (05254) 2-16-92;

   - на запитання платників податків території обслуговування Добровеличківського району відповідатиме начальник Добровеличківської ДПІ Голованівського управління ГУ ДФС у Кіровоградській області Гончарова Світлана Анатоліївна за телефоном – (05253) 5-12-98.

 

Докладніше...
4-04-2019, 16:32 Категорія: Новини / Добровеличківська ДПІ інформує Переглядів: 77


Новини / Добровеличківська ДПІ інформує : Звірка даних для нарахування фізичним особам земельного податку проводиться за заявою платника

   Відповідно до пункту  287.2 статті 287 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) облік фізичних осіб – платників податку і нарахування відповідних сум проводяться контролюючими органами за місцем знаходження земельної ділянки щороку до 1 травня.

   Нормами ПКУ закріплено право фізичних осіб - платників земельного податку звернутись з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки для проведення звірки даних, що стали підставою для визначення розміру податкових зобов'язань.

   Звернувшись до Центрів обслуговування платників Головного управління ДФС у Кіровоградській області громадяни мають право провести звірку  щодо:

    розміру площі земельної ділянки, що перебуває у власності та/або користуванні платника податку;

    права на користування пільгою із сплати податку;

    розміру ставки податку;

    нарахованої суми податку.

   У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючого органу та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів (документів, що підтверджують право власності на об’єкт оподаткування, перехід права власності на об’єкт оподаткування тощо), контролюючий орган проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення, у такому випадку, вважається скасованим (відкликаним).

    Нагадуємо, що нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення.

Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

 

Докладніше...
4-04-2019, 16:22 Категорія: Новини / Добровеличківська ДПІ інформує Переглядів: 70


Новини / Добровеличківська ДПІ інформує : Якщо фізичною особою не подано річну декларацію, контролюючий орган має право нарахувати податкові зобов’язання самостійно

   Головне управління ДФС у Кіровоградській області нагадує, що у разі неподання платником податків в установлений термін податкової декларації про майновий стан і доходи (якщо таке подання є обов’язковим), контролюючий орган на підставі наявної податкової інформації за результатами документальної позапланової перевірки має право самостійно визначити суму грошових зобов’язань платника податку.

При цьому, у відповідності до п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України до платника податків застосовується фінансова відповідальність (штраф у розмірі 25 відс. або 50 відс. суми донарахованого податкового зобов’язання) та до ст.164 прим.1 Кодексу України про адміністративні правопорушення – адміністративна відповідальність.

Так, якщо платником податків не подано в установлений законом строк податкову декларацію або розрахунки, якщо їх подання передбачено законом, контролюючий орган у відповідності до п.п. 78.1.2 п. 78.1 ст. 78 ПКУ має право проводити документальні позапланові перевірки.

Згідно з п.п. 54.3.1 п. 54.3 ст. 54 ПКУ контролюючий орган зобов’язаний самостійно визначити суму грошових зобов’язань, якщо, зокрема, платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) Декларацію.

За порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються такі види юридичної відповідальності, зокрема, фінансова, адміністративна (п. 111.1 ст. 111 ПКУ).

     Відповідно до п. 123.1 ст. 123 ПКУ самостійне визначення суми податкового зобов’язання платника податків контролюючим органом на підставах, визначених п.п. 54.3.5 п. 54.3 ст. 54 ПКУ, – тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відс. суми визначеного податкового зобов’язання. При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов’язання з цього податку, – тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відс. суми нарахованого податкового зобов’язання.

     Водночас, згідно з ст. 164 прим.1 Кодексу України про адміністративні правопорушеннявід 07 грудня 1984 року № 8073-Х (далі – КУпАП) неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи чи включення до декларацій перекручених даних, неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Дії, передбачені частиною першою ст. 164 прим.1 КУпАП, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від п’яти до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Ця відповідальність не розповсюджується на випадки добровільного подання декларації (в т.ч. при реалізації права на податкову знижку).

Звертаємо увагу, що кінцевий строк подачі декларації про доходи громадянами, які отримали доходи у 2018 році, – 02.05.2019.

 

Докладніше...
4-04-2019, 16:19 Категорія: Новини / Добровеличківська ДПІ інформує Переглядів: 80


Новини / Добровеличківська ДПІ інформує : Припинили підприємницьку діяльність фізичної особи - підприємця, подайте декларацію про майновий стан і доходи

    Фізичні особи - підприємці (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування), стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця за її рішенням, повинні подати податкову декларацію про майновий стан і доходи за останній базовий податковий (звітний) період, в якій відображаються виключно доходи від проведення підприємницької діяльності, протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.

    У разі проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця за її рішенням останнім базовим податковим (звітним) періодом є період з дня, наступного за днем закінчення попереднього базового податкового (звітного) періоду до останнього дня календарного місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності.

Форма декларації про майновий стан і доходи затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 556).

   Нагадаємо, оподаткування доходів, отриманих фізичною особою - підприємцем від провадження господарської діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування здійснюються у порядку, встановленому
ст. 177 р. IV ПКУ.

 

Докладніше...
4-04-2019, 16:16 Категорія: Новини / Добровеличківська ДПІ інформує Переглядів: 79


Новини / Добровеличківська ДПІ інформує : В який термін фізична особа – підприємець (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) повинна сплатити задекларовану суму податкового зобов'язання

      Авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб розраховуються платником податку самостійно згідно з фактичними даними, зазначеними у Книзі обліку доходів і витрат, кожного календарного кварталу та сплачуються до бюджету до 20 числа місяця, наступного за кожним календарним кварталом (до 20 квітня, до 20 липня і до 20 жовтня). Авансовий платіж за четвертий календарний квартал не розраховується та не сплачується.

      Якщо результатом розрахунку авансового платежу за відповідний календарний квартал є від’ємне значення, то авансовий платіж за такий період не сплачується. Це передбачено п.п. 177.5.1 п. 177.5 ст. 177 р. IV ПКУ.

Остаточний розрахунок податку на доходи фізичних осіб за звітний податковий рік здійснюється платником самостійно згідно з даними, зазначеними в річній податковій декларації, з урахуванням сплаченого ним протягом року податку на доходи фізичних осіб на підставі документального підтвердження факту його сплати.

Надмірно сплачені суми податку підлягають зарахуванню в рахунок майбутніх платежів з цього податку або поверненню платнику податку в порядку, передбаченому ПКУ. Така норма визначена п.п. 177.5.3 п. 177.5 ст. 177 р. IV ПКУ.

     Відповідно до п. 57.1 ст. 57 р. ІІ ПКУ платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації про майновий стан і доходи, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого ПКУ для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених ПКУ.

Таким чином, остаточний розрахунок податку на доходи фізичних осіб за звітний податковий рік здійснюється платником самостійно згідно з даними, зазначеними в річній податковій декларації про майновий стан і доходи, та сплачується протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку подання такої податкової декларації.

 

 

Докладніше...
4-04-2019, 16:12 Категорія: Новини / Добровеличківська ДПІ інформує Переглядів: 80


Новини / Територіальне управління юстиції інформує : Консультує Міністр юстиції: нюанси працевлаштування

Конституція України гарантує кожному право на працю та можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.

Що є основою для виникнення трудових правовідносин?

Працівники реалізують право на працю шляхом укладення трудового договору про роботу на підприємстві, в установі, організації або з фізичною особою, отже трудовий договір є основною, базовою формою виникнення трудових правовідносин. Особливою формою трудового договору є контракт.

Що таке трудовий договір?

Трудовий договір – це угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов'язується виконувати роботу, визначену цією угодою з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов'язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи,передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.

Як укладається трудовий договір?

Трудовий договір укладається, як правило, у письмовій формі. Додержання письмової форми є обов'язковим у випадках:

  • при організованому наборі працівників;
  • при укладенні трудового договору про роботу в районах з особливими природними географічними і геологічними умовами та умовами підвищеного ризику для здоров'я;
  • при укладенні контракту;
  • у випадках, коли працівник наполягає на укладенні трудового договору у письмовій формі;
  • при укладенні трудового договору з неповнолітнім;
  • при укладенні трудового договору з фізичною особою;
  • в інших випадках, передбачених законодавством України.

Які документи необхідно подати?

При укладенні трудового договору громадянин зобов'язаний подати:

  • паспорт або інший документ, що посвідчує особу;
  • трудову книжку;
  • документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров'я та інші документи (у випадках, передбачених законодавством).

При укладенні трудового договору забороняється вимагати від осіб, які поступають на роботу, відомості про їх партійну і національну приналежність, походження, реєстрацію місця проживання чи перебування та документи, подання яких не передбачено законодавством.

Які умови випробування при прийнятті на роботу?

При укладенні трудового договору випробування може бути обумовлене угодою сторін, метою якого є перевірка відповідності працівника роботі, яка йому доручається. В період випробування на працівників поширюється законодавство про працю. Наведу декілька прикладів, коли випробування не встановлюється при прийнятті на роботу:

  • осіб, які не досягли 18-ти років;
  • молодих робітників після закінчення професійних навчально-виховних закладів;
  • молодих спеціалістів після закінчення вищих навчальних закладів;
  • осіб з інвалідністю, направлених на роботу відповідно до рекомендації медико-соціальної експертизи;
  • осіб, звільнених у запас з військової чи альтернативної (невійськової) служби;
  • вагітних жінок;
  • одиноких матерів, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю;
  • внутрішньо переміщених осіб;

Що таке контракт і в чому його особливість?

Контракт – це особлива форма трудового договору, в якому строк дії, права, обов'язки і відповідальність сторін (в тому числі матеріальна), умови матеріального забезпечення і організації праці працівника, умови розірвання договору, в тому числі дострокового, можуть встановлюватися угодою сторін.

Чим відрізняється контракт від звичайного трудового договору?

  • Контракт – це обов'язкова письмова форма. Трудовий договір укладається, як правило в письмовій формі.
  • Контракт укладається лише у випадках, прямо передбачених законами України. Трудовий договір не має таких обмежень.
  • Контракт може бути укладений тільки на певний строк, який встановлюється угодою сторін. Трудовий же договір може укладатись на певний строк, безстроково, на час виконання певної роботи.
  • В контракті передбачено можливість прав, обов'язків і відповідальності сторін (в тому числі матеріальної), умов матеріального забезпечення і організації праці працівника, умов розірвання договору.

Який порядок, зміст та умови контракту?

Контракт укладається у письмовій формі, у 2-х примірниках, для кожної з сторін. У контракті зазначається:

  • обсяги пропонованої роботи та вимоги до якості і строків її виконання;
  • строк дії контракту;
  • права, обов'язки та взаємна відповідальність сторін;
  • умови матеріального забезпеченняй організації праці;
  • підстави припинення та умови розірвання контракту;
  • соціально-побутові та інші умови, необхідні для виконання роботи.

Куди звертатися за більш детальною консультацією та роз’ясненнями?

Якщо у вас залишились питання з цього приводу, будь ласка, телефонуйте до контакт-центру системи безоплатної правової допомоги за номером 0 (800) 213 103, цілодобово та безкоштовно в межах України. В центрах та бюро надання безоплатної правової допомоги по всій країні ви можете отримати юридичну консультацію та правовий захист.

 

 



Новини / Територіальне управління юстиції інформує : Консультує Міністр юстиції: як реалізувати виборче право переселенцям?

Перш за все, хочу наголосити, що невід'ємним правом громадянина України є право вільно обирати владу. Проголосувати на виборах Президента, звичайно, зможуть і внутрішньо переміщені особи.

Далі проінформую вас щодо того, як перевірити себе у списках виборців та порядку голосування.

Як перевірити себе у списках виборців?

Це можна зробити в особистому кабінеті виборця на веб-сайті Державного реєстру виборців: drv.gov.ua або на виборчій дільниці з 23 березня 2019 року.

Як змінити місце голосування?

Для цього потрібно зробити 2 простих кроки:

  1. До 25 березня включно необхідно звернутися до органу ведення Державного реєстру виборців за місцем перебування на день виборів або за місцезнаходженням виборчої дільниці, де буде зручно голосувати, або за місцем реєстрації проживання.
  2. Подати заяву про тимчасову зміну місця голосування.

Які документи потрібні для зміни місця голосування?

  • Паспорт громадянина України (у вигляді книжечки або картки) чи тимчасове посвідчення громадянина України;
  • посвідчення військовослужбовця/військовий квиток (для військовослужбовців строкової служби);
  • документи, які підтверджують необхідність тимчасової зміни місця голосування:

- довідка з місця навчання;

- посвідчення про відрядження;

- проїзні документи;

- договір оренди житла тощо.

Наголошую! Виборцям, адреса реєстрації яких знаходиться на території тимчасово окупованих територій ОРДЛО та АР Крим, не потрібно подавати документи, які підтверджують необхідність зміни місця голосування!

Як дізнатись про зміну місця голосування?

Після задоволення заяви про зміну місця голосування виборцю видається відповідне посвідчення. Далі необхідно перевірити себе у списку на виборчій дільниці, яку визначено місцем голосування упосвідченні або в особистому кабінеті виборця на веб-сайті Державного реєстру виборців: drv.gov.ua.

Що потрібно зробити у день виборів?

  1. Взяти один із документів:

- Паспорт громадянина України у вигляді книжечки або картки;

- тимчасове посвідчення громадянина України;

- посвідчення військовослужбовця/військовий квиток (для військовослужбовців строкової служби).

  1. Отримати виборчий бюлетень та поставити свій підпис про його отримання:

- у списку виборців;

- на визначеному місці на контрольному талоні виборчого бюлетеня.

  1. Заповнити виборчий бюлетень особисто в кабіні (кімнаті) для таємного голосування.
  2. Опустити виборчий бюлетень у виборчу скриньку у спосіб, який забезпечує таємницю голосування.

Що вважається порушенням під час проведення голосування?

  • Видача виборчого бюлетеня для голосування особі без документа, який підтверджує громадянство України;
  • демонстрація заповненого виборчого бюлетеня стороннім особам;
  • наявність сторонніх осіб у кабіні для таємного голосування;
  • винесення виборчого бюлетеня за межі виборчої дільниці;
  • фото -, відео зйомка заповненихвиборчих бюлетенів;
  • голосування більш ніж один раз;
  • отримання виборчого бюлетенявід іншої особи, крім уповноваженого члена комісії, який видає виборчий бюлетень.

Яка передбачена відповідальність за порушення на виборах?

Відповідальність за скоєння злочину проти виборчих прав громадян встановлюється Кримінальним кодексом України. Залежно від ступеня тяжкості злочину передбачається: штраф від 1700 до 5100 грн, виправні роботи строком до 2 років або обмеження волі до 3 років. Пошкодження виборчих скриньок карається позбавленням волі від 5 до 7 років зпозбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю від 1 до 3 років.

Шановні українці, якщо ви стали свідком порушення під час проведення голосування, обов’язково звертайтеся доголови відповідної виборчої комісії, офіційних спостерігачів та поліції!

Додаткову корисну інформацію Ви можете знайти за посиланнями:

Інформація про вибори Президента України: www.cvk. gov.ua/vp_2019/

Державний реєстр виборців: www.drv.gov.ua

Веб-сайт проекту «Я МАЮ ПРАВО!»: pravo.minjust.gov.ua.

Куди звертатися за більш детальною консультацією та роз’ясненнями?

Якщо у вас залишились питання з цього приводу, будь ласка, телефонуйте до Єдиного контакт-центру системи безоплатної правової допомоги за номером 0 (800) 213 103, цілодобово та безкоштовно в межах України. В центрах та бюро надання безоплатної правової допомоги по всій країні ви можете отримати юридичну консультацію та правовий захист.

 



Як реалізувати своє виборче право?

31 березня в Україні стартують вибори Президента. За кого саме віддати свій голос – справа кожного. Однак, не менш важливим є те, як зробити це правильно й не дозволити зманіпулювати своєю необізнаністю.

 

Обізнаний – значить, захищений

Щоб пояснити українцям основні нюанси реалізації виборчого права, Мін’юст стартував із інформаційною кампанією «Я МАЮ ПРАВО ГОЛОСУ!» на території всієї України. Це дозволить уникнути проблем і в разі необхідності захистити свої права.

Перш за все, потрібно знати, як має проходити процес голосування на виборчих дільницях.З собою обов'язково слід мати документ, який підтверджує особу. Є кілька варіантів:

  • паспорт;
  • військовий квиток (якщо йдеться про військовослужбовців);
  • тимчасове посвідчення громадянина України.

Далі потрібно отримати бюлетень і поставити свій підпис на контрольному талоні у визначеному місці та в списку виборців. Лише після цього ви зможете заповнити його в кабіні для таємного голосування й упустити у виборчу скриньку.

Процедура ніби проста. Однак, чи можете ви стовідсотково бути впевненими в тому, що вибори пройдуть без порушень? Звичайно, хотілося б, щоб все було ідеально, прозоро й чесно. А якщо ж ні? Саме тому варто слідкувати, щоб на виборчій дільниці не траплялися ексцеси. Зокрема йдеться про такі моменти:

  • Бюлетень видається особі без попередньої перевірки документа, що підтверджує українське громадянство. 
  • У кабіні для таємного голосування перебувають кілька осіб.
  • Бюлетені виносяться за межі виборчої дільниці.
  • У виборчу скриньку кидають не один, а кілька бюлетенів. 
  • Бюлетені видають не члени виборчої комісії, а сторонні особи.

За ці порушення передбачена кримінальна відповідальність. Йдеться про покарання у вигляді штрафу від 1700 грн до 5100 грн, виконання виправних робіт терміном до 2 років, а також обмеження волі терміном до 3 років. А ось більш суворі наслідки чекатимуть на тих, хто вирішить пошкодити виборчі скриньки. Таким сміливцям загрожує позбавленням волі терміном від 5 до 7 років, а також позбавлення права обіймати певні посади.

Однак, щоб винні понесли відповідальність, факт порушення потрібно зафіксувати, а тому про це обов'язково слід повідомити голову виборчої дільниці, офіційних спостерігачів, а також поліцейських.

 

Як віддати свій голос під час відрядження чи навчання в іншому місті?

Відзначу, що не слід ігнорувати реалізацію свого виборчого права й тим українцям, які проживають не за місцем реєстрації. Потрібно знати, що місце голосування можна змінити. Для цього слід звернутися до органу ведення реєстру виборців за місцем перебування на день виборів і подати заяву про тимчасову зміну місця голосування. Важливо: зробити це можна лише до 25 березня. При цьому потрібно зібрати пакет документів, який включає:

  • Паспорт або посвідчення військовослужбовця.
  • Документи, які підтверджують необхідність зміни місця голосування. Це може бути довідка з місця навчання або роботи, посвідчення про відрядження, проїзний документ або ж договір про оренду житла.

Заява про зміну місця голосування має розглядатися невідкладно. У разі її задоволення, виборець має отримати відповідне посвідчення.

 

За яких умов можна голосувати вдома?

До речі, проблем з голосуванням не має бути в тих, хто самостійно пересуватися не може. Щоб отримати можливість віддати свій голос вдома, до дільничої виборчої комісії потрібно звернутися з заявою, де вказано бажане місце голосування. До неї обов'язково слід додати медичну довідку про стан здоров'я. Зробити це можна особисто або попрохати про допомогу в родичів. Якщо ви плануєте голосувати вдома, слідкуйте за тим, щоб виборча скринька обов'язково була опломбована.

 

Насамкінець, відзначу, ставитися до вибору гаранта, звичайно, можна по-різному. Однак, як свого часу сказав американський критик Джордж Нейтан: «Погану владу обирають хороші громадяни, які не голосують». Саме тому будьте свідомими, не ігноруйте своє виборче право й слідкуйте за процесом голосування, адже саме від цього залежить прозорість виборів і, як наслідок, майбутнє всієї країни.

 

Вадим Гуцул,

керівник Головного територіального управління юстиції в Кіровоградській області

 



Новини / Територіальне управління юстиції інформує : Консультує Міністр юстиції: як виконати рішення суду?

 

Що таке виконавче провадження?

Виконавче провадження – це завершальна стадія судового провадження. В Україні рішення суду може виконуватись як у добровільному, так і у примусовому порядку.

Сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник. Стягувачем є особа, на користь чи в інтересах якої видано виконавчий документ.

Який порядок виконання рішення суду у добровільному порядку?

Боржник за власним волевиявленням може виконати рішення суду добровільно. У разі добровільного порядку виконання рішень про стягнення періодичних платежів, виконавчий документ разом із заявою може бути надісланий стягувачем підприємству, установі, організації, фізичній особі - підприємцю, які виплачують боржник увідповідно заробітну плату, пенсію, стипендію та інші доходи.

Який алгоритм дій у випадку примусового стягнення заборгованості з боржника?

У разі задоволення судом вимог про сплату заборгованості, якщо боржник добровільно не виконує рішення суду, стягувач має право пред’явити виконавчий документ для примусового виконання. Для цього потрібно:

  • звернутися до суду, який розглядав справу, із заявою про видачу судового наказу або виконавчого листа;
  • написати заяву до державної виконавчої служби або приватного виконавця із проханням примусового стягнення заборгованості із боржника;
  • сплатити авансовий внесок до органу ДВС, куди буде подано виконавчий лист або до приватного виконавця;
  • подати заяву з копією квитанції про сплату авансового внеску до ДВС або приватного виконавця.

Які строки пред’явлення виконавчих документів?

Виконавчі документи можуть бути пред’явлені до примусового виконання:

  • протягом 3-х років, з наступного дня після набрання рішенням законно їсили, а якщо рішення підлягає негайному виконанню - з наступного дня післяйого прийняття.
  • протягом 3-х місяців, якщомовайде про посвідченнякомісій по трудових спорах та виконавчідокументи, за якимистягувачем є держава абодержавний орган.
  • протягомусьогоперіоду, у справах про стягненняаліментів, відшкодуванняшкоди, заподіяноївнаслідоккаліцтвачиіншогоушкодженняздоров’я, втратигодувальникатощо.

Якщостягувач пропустив строк пред’явленнявиконавчого документа до виконання, вінмає право звернутисяіззаявою про поновлення такого строку до суду, якийрозглядав справу.

Щопотрібносплатити за примусовевиконаннярішення?

Боржник: Виконавчийзбір – цезбір, щосправляється на всійтериторіїУкраїни за примусовевиконаннярішення органами державноївиконавчоїслужби у розмірі 10 % суми, щофактичностягнута, повернута, абовартості майна боржника, переданогостягувачу за виконавчим документом.

У разівиконаннярішення приватнимвиконавцем стягуєтьсяосновнавинагорода, розмірякої становить 10 % стягнутої ним сумиабовартості майна, щопідлягаєпередачі за виконавчим документом.

Стягувач: Авансовийвнесок – цекошти, за рахунокякихфінансуютьсявитрати на організацію та проведеннявиконавчихдій органом державноївиконавчоїслужби (приватнимвиконавцем). Розмір авансового внеску становить:

  • 2 % відсуми, щопідлягаєстягненню, але не більше 10 мінімальнихрозмірівзаробітної плати (до 41 730 грн );
  • 1 мінімальнийрозмірзаробітної плати (4 173 грн) за рішеннямнемайнового характеру та рішень про забезпечення позову з боржника - фізичної особи та 2 мінімальнірозміризаробітної плати (8 346 грн) з боржника - юридичної особи.

Хтозвільняєтьсявідсплати авансового внеску?

Відсплатиавансовоговнескузвільняються у разіїхзвернення до органівдержавноївиконавчоїслужби:

  • інвалідивійни, інваліди I та II груп;
  • законніпредставникидітей-інвалідів і недієздатнихінвалідів I та II груп;
  • громадяни, віднесені до категорій 1 та 2 осіб, якіпостраждаливнаслідокЧорнобильськоїкатастрофи.

Крім того, у Законіпередбаченірішення суду, за виконанняякихавансовийвнесок не сплачується, наприклад:

  • стягненнязаробітної плати, поновленнянароботі та іншівимоги, щовипливаютьізтрудовихправовідносин;
  • обчислення, призначення, перерахунок, здійснення, надання, одержанняпенсійних та соціальнихвиплат, доплат, соціальнихпослуг, допомоги, захисту, пільг;
  • відшкодуванняшкоди, заподіяноїкаліцтвомабоіншимушкодженнямздоров’я, а такожсмертюфізичної особи;
  • стягненняаліментів, заборгованостізісплатиаліментів, додатковихвитрат на дитину, неустойки (пені) за простроченнясплатиаліментів, сумиіндексаціїаліментів, встановленняпобачення з дитиноюабоусуненняперешкод у побаченні з дитиною;
  • відшкодуваннямайнової та/абоморальноїшкоди, завданоївнаслідоквчиненнякримінальногоправопорушення;
  • виконаннярішенняЄвропейського суду з прав людини.

Як отриматиприсудженікошти?

Грошовісуми, стягнуті з боржника (у томічисліодержанівідреалізації майна боржника), зараховуються на відповіднийрахунок органу ДВС чирахунокприватноговиконавця. За письмовоюзаявоюфізичної особи стягнутігрошовісумиперераховуютьсявиконавцем на зазначенийстягувачемрахунок у банку абоіншійфінансовійустановічинадсилаються на адресу стягувачапоштовимпереказом, щоздійснюється за йогорахунок, крімпереказуаліментнихсум.

Кудизвертатися за більшдетальноюконсультацією та роз’ясненнями?

Якщо у вас залишилисьпитання з цього приводу, будь ласка, телефонуйте до контакт-центрусистемибезоплатноїправовоїдопомоги за номером 0 (800) 213 103, цілодобово та безкоштовно в межах України. В центрах та бюро наданнябезоплатноїправовоїдопомоги по всійкраїніви можете отриматиюридичнуконсультацію та правовийзахист.

Окремо хочу зазначити, щоМін’юстзапровадив низку суттєвихновацій, середякихстворенняЄдиногореєструборжників, якийведеться з метою оприлюднення в режимі реального часу інформації про невиконанімайновізобов’язанняборжників та запобіганнявідчуженнюборжниками майна. Відомості про боржників, включені до Єдиногореєструборжників, є відкритими та розміщуються на офіційному веб-сайтіМіністерстваюстиціїУкраїни.

Крім того, у 2018 році в зазначеномуреєстрівідкритопублічніреєстринеплатниківаліментів та боржників, якіперешкоджаютьпобаченням з дитиною, а такожборжників, якімаютьзаборгованість по заробітнійплаті.

Щоботриматидетальнішуінформаціюзвертайтеся до відділівдержавноївиконавчоїслужби за місцемпроживання.

 



Меню


Вхід


Логін  
Пароль  


Корисні посилання

Офіційне інтернет-представництво Президента України


Верховна Рада України


Законодавство України


Кабінет Міністрів України


Кіровоградська ОДА


Кіровоградська обласна рада


Добровеличківська райдержадміністрація


ПФУ


Укрінформ