1. Інтерв’ю голови Добровеличківської районної ради сьомого скликання Людмили Корнієнко в районну газету «СІЛЬСЬКЕ ЖИТТЯ»
  2. Програма економічного і соціального розвитку Добровеличківського району на 2018 рік.

Як реалізувати своє виборче право?

31 березня в Україні стартують вибори Президента. За кого саме віддати свій голос – справа кожного. Однак, не менш важливим є те, як зробити це правильно й не дозволити зманіпулювати своєю необізнаністю.

 

Обізнаний – значить, захищений

Щоб пояснити українцям основні нюанси реалізації виборчого права, Мін’юст стартував із інформаційною кампанією «Я МАЮ ПРАВО ГОЛОСУ!» на території всієї України. Це дозволить уникнути проблем і в разі необхідності захистити свої права.

Перш за все, потрібно знати, як має проходити процес голосування на виборчих дільницях.З собою обов'язково слід мати документ, який підтверджує особу. Є кілька варіантів:

  • паспорт;
  • військовий квиток (якщо йдеться про військовослужбовців);
  • тимчасове посвідчення громадянина України.

Далі потрібно отримати бюлетень і поставити свій підпис на контрольному талоні у визначеному місці та в списку виборців. Лише після цього ви зможете заповнити його в кабіні для таємного голосування й упустити у виборчу скриньку.

Процедура ніби проста. Однак, чи можете ви стовідсотково бути впевненими в тому, що вибори пройдуть без порушень? Звичайно, хотілося б, щоб все було ідеально, прозоро й чесно. А якщо ж ні? Саме тому варто слідкувати, щоб на виборчій дільниці не траплялися ексцеси. Зокрема йдеться про такі моменти:

  • Бюлетень видається особі без попередньої перевірки документа, що підтверджує українське громадянство. 
  • У кабіні для таємного голосування перебувають кілька осіб.
  • Бюлетені виносяться за межі виборчої дільниці.
  • У виборчу скриньку кидають не один, а кілька бюлетенів. 
  • Бюлетені видають не члени виборчої комісії, а сторонні особи.

За ці порушення передбачена кримінальна відповідальність. Йдеться про покарання у вигляді штрафу від 1700 грн до 5100 грн, виконання виправних робіт терміном до 2 років, а також обмеження волі терміном до 3 років. А ось більш суворі наслідки чекатимуть на тих, хто вирішить пошкодити виборчі скриньки. Таким сміливцям загрожує позбавленням волі терміном від 5 до 7 років, а також позбавлення права обіймати певні посади.

Однак, щоб винні понесли відповідальність, факт порушення потрібно зафіксувати, а тому про це обов'язково слід повідомити голову виборчої дільниці, офіційних спостерігачів, а також поліцейських.

 

Як віддати свій голос під час відрядження чи навчання в іншому місті?

Відзначу, що не слід ігнорувати реалізацію свого виборчого права й тим українцям, які проживають не за місцем реєстрації. Потрібно знати, що місце голосування можна змінити. Для цього слід звернутися до органу ведення реєстру виборців за місцем перебування на день виборів і подати заяву про тимчасову зміну місця голосування. Важливо: зробити це можна лише до 25 березня. При цьому потрібно зібрати пакет документів, який включає:

  • Паспорт або посвідчення військовослужбовця.
  • Документи, які підтверджують необхідність зміни місця голосування. Це може бути довідка з місця навчання або роботи, посвідчення про відрядження, проїзний документ або ж договір про оренду житла.

Заява про зміну місця голосування має розглядатися невідкладно. У разі її задоволення, виборець має отримати відповідне посвідчення.

 

За яких умов можна голосувати вдома?

До речі, проблем з голосуванням не має бути в тих, хто самостійно пересуватися не може. Щоб отримати можливість віддати свій голос вдома, до дільничої виборчої комісії потрібно звернутися з заявою, де вказано бажане місце голосування. До неї обов'язково слід додати медичну довідку про стан здоров'я. Зробити це можна особисто або попрохати про допомогу в родичів. Якщо ви плануєте голосувати вдома, слідкуйте за тим, щоб виборча скринька обов'язково була опломбована.

 

Насамкінець, відзначу, ставитися до вибору гаранта, звичайно, можна по-різному. Однак, як свого часу сказав американський критик Джордж Нейтан: «Погану владу обирають хороші громадяни, які не голосують». Саме тому будьте свідомими, не ігноруйте своє виборче право й слідкуйте за процесом голосування, адже саме від цього залежить прозорість виборів і, як наслідок, майбутнє всієї країни.

 

Вадим Гуцул,

керівник Головного територіального управління юстиції в Кіровоградській області

 



Новини / Територіальне управління юстиції інформує : Консультує Міністр юстиції: як виконати рішення суду?

 

Що таке виконавче провадження?

Виконавче провадження – це завершальна стадія судового провадження. В Україні рішення суду може виконуватись як у добровільному, так і у примусовому порядку.

Сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник. Стягувачем є особа, на користь чи в інтересах якої видано виконавчий документ.

Який порядок виконання рішення суду у добровільному порядку?

Боржник за власним волевиявленням може виконати рішення суду добровільно. У разі добровільного порядку виконання рішень про стягнення періодичних платежів, виконавчий документ разом із заявою може бути надісланий стягувачем підприємству, установі, організації, фізичній особі - підприємцю, які виплачують боржник увідповідно заробітну плату, пенсію, стипендію та інші доходи.

Який алгоритм дій у випадку примусового стягнення заборгованості з боржника?

У разі задоволення судом вимог про сплату заборгованості, якщо боржник добровільно не виконує рішення суду, стягувач має право пред’явити виконавчий документ для примусового виконання. Для цього потрібно:

  • звернутися до суду, який розглядав справу, із заявою про видачу судового наказу або виконавчого листа;
  • написати заяву до державної виконавчої служби або приватного виконавця із проханням примусового стягнення заборгованості із боржника;
  • сплатити авансовий внесок до органу ДВС, куди буде подано виконавчий лист або до приватного виконавця;
  • подати заяву з копією квитанції про сплату авансового внеску до ДВС або приватного виконавця.

Які строки пред’явлення виконавчих документів?

Виконавчі документи можуть бути пред’явлені до примусового виконання:

  • протягом 3-х років, з наступного дня після набрання рішенням законно їсили, а якщо рішення підлягає негайному виконанню - з наступного дня післяйого прийняття.
  • протягом 3-х місяців, якщомовайде про посвідченнякомісій по трудових спорах та виконавчідокументи, за якимистягувачем є держава абодержавний орган.
  • протягомусьогоперіоду, у справах про стягненняаліментів, відшкодуванняшкоди, заподіяноївнаслідоккаліцтвачиіншогоушкодженняздоров’я, втратигодувальникатощо.

Якщостягувач пропустив строк пред’явленнявиконавчого документа до виконання, вінмає право звернутисяіззаявою про поновлення такого строку до суду, якийрозглядав справу.

Щопотрібносплатити за примусовевиконаннярішення?

Боржник: Виконавчийзбір – цезбір, щосправляється на всійтериторіїУкраїни за примусовевиконаннярішення органами державноївиконавчоїслужби у розмірі 10 % суми, щофактичностягнута, повернута, абовартості майна боржника, переданогостягувачу за виконавчим документом.

У разівиконаннярішення приватнимвиконавцем стягуєтьсяосновнавинагорода, розмірякої становить 10 % стягнутої ним сумиабовартості майна, щопідлягаєпередачі за виконавчим документом.

Стягувач: Авансовийвнесок – цекошти, за рахунокякихфінансуютьсявитрати на організацію та проведеннявиконавчихдій органом державноївиконавчоїслужби (приватнимвиконавцем). Розмір авансового внеску становить:

  • 2 % відсуми, щопідлягаєстягненню, але не більше 10 мінімальнихрозмірівзаробітної плати (до 41 730 грн );
  • 1 мінімальнийрозмірзаробітної плати (4 173 грн) за рішеннямнемайнового характеру та рішень про забезпечення позову з боржника - фізичної особи та 2 мінімальнірозміризаробітної плати (8 346 грн) з боржника - юридичної особи.

Хтозвільняєтьсявідсплати авансового внеску?

Відсплатиавансовоговнескузвільняються у разіїхзвернення до органівдержавноївиконавчоїслужби:

  • інвалідивійни, інваліди I та II груп;
  • законніпредставникидітей-інвалідів і недієздатнихінвалідів I та II груп;
  • громадяни, віднесені до категорій 1 та 2 осіб, якіпостраждаливнаслідокЧорнобильськоїкатастрофи.

Крім того, у Законіпередбаченірішення суду, за виконанняякихавансовийвнесок не сплачується, наприклад:

  • стягненнязаробітної плати, поновленнянароботі та іншівимоги, щовипливаютьізтрудовихправовідносин;
  • обчислення, призначення, перерахунок, здійснення, надання, одержанняпенсійних та соціальнихвиплат, доплат, соціальнихпослуг, допомоги, захисту, пільг;
  • відшкодуванняшкоди, заподіяноїкаліцтвомабоіншимушкодженнямздоров’я, а такожсмертюфізичної особи;
  • стягненняаліментів, заборгованостізісплатиаліментів, додатковихвитрат на дитину, неустойки (пені) за простроченнясплатиаліментів, сумиіндексаціїаліментів, встановленняпобачення з дитиноюабоусуненняперешкод у побаченні з дитиною;
  • відшкодуваннямайнової та/абоморальноїшкоди, завданоївнаслідоквчиненнякримінальногоправопорушення;
  • виконаннярішенняЄвропейського суду з прав людини.

Як отриматиприсудженікошти?

Грошовісуми, стягнуті з боржника (у томічисліодержанівідреалізації майна боржника), зараховуються на відповіднийрахунок органу ДВС чирахунокприватноговиконавця. За письмовоюзаявоюфізичної особи стягнутігрошовісумиперераховуютьсявиконавцем на зазначенийстягувачемрахунок у банку абоіншійфінансовійустановічинадсилаються на адресу стягувачапоштовимпереказом, щоздійснюється за йогорахунок, крімпереказуаліментнихсум.

Кудизвертатися за більшдетальноюконсультацією та роз’ясненнями?

Якщо у вас залишилисьпитання з цього приводу, будь ласка, телефонуйте до контакт-центрусистемибезоплатноїправовоїдопомоги за номером 0 (800) 213 103, цілодобово та безкоштовно в межах України. В центрах та бюро наданнябезоплатноїправовоїдопомоги по всійкраїніви можете отриматиюридичнуконсультацію та правовийзахист.

Окремо хочу зазначити, щоМін’юстзапровадив низку суттєвихновацій, середякихстворенняЄдиногореєструборжників, якийведеться з метою оприлюднення в режимі реального часу інформації про невиконанімайновізобов’язанняборжників та запобіганнявідчуженнюборжниками майна. Відомості про боржників, включені до Єдиногореєструборжників, є відкритими та розміщуються на офіційному веб-сайтіМіністерстваюстиціїУкраїни.

Крім того, у 2018 році в зазначеномуреєстрівідкритопублічніреєстринеплатниківаліментів та боржників, якіперешкоджаютьпобаченням з дитиною, а такожборжників, якімаютьзаборгованість по заробітнійплаті.

Щоботриматидетальнішуінформаціюзвертайтеся до відділівдержавноївиконавчоїслужби за місцемпроживання.

 



Новини / Територіальне управління юстиції інформує : Консультує Міністр юстиції: як отримати «Пакунок малюка»?

 

Хто має право отримати таку допомогу?

Отримати допомогу «Пакунок малюка»мають право як громадяни України,такй іноземці та особи без громадянства, які на законних підставах проживають на території України і народили живонароджену дитину. Безпосередніми отримувачами допомоги є мати, батько, родичі або патронатний вихователь новонародженої дитини.

Патронатний виховательотримує «Пакунок малюка» у випадку, коли батьки чи родичі відмовились від новонародженої дитини в пологовому будинку або якщо у матері новонародженої дитини виникли ускладнення при пологах чи хвороба, що унеможливлює здійснення нею догляду за новонародженою дитиною .

Що входить до набору?

До набору входить все, що необхідно для новонародженої дитини: підгузки, вологі серветки, пелюшки, бодіки, шапочки, штани-повзунки, чоловічки, шкарпетки, термометри для води та для тіла, ножиці, ковдра, підковдра, матрац, розвиваючі іграшки, рушник, мило-шампунь, крем і коробка-колиска.

Деталізований перелік та кількість дитячих товарів визначено наказом Міністерства соціальної політики України від 17 липня 2018 року № 1025 «Деякі питання надання одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» при народженні дитини».

Коли надається допомога?

Видача допомоги «Пакунок малюка» здійснюється безпосередньо упологовому будинку під час народження/виписки новонародженої дитини або за місцем проживання/перебування новонародженої дитини не пізніше ніж через 30 календарних днів з дня її народження.

Патронатному вихователю може бути видано «Пакунок малюка», якщо він забрав новонароджену дитину з пологового будинку протягом місяця з дня народження.

Якщо на день виписки з пологового будинку «Пакунок малюка» був відсутнім, отримувачу необхідно подати заяву домісцевого структурного підрозділу з питань соціального захисту населенняпро забезпечення такою допомогою.

Куди звертатися за більш детальною консультацією та роз’ясненнями?

Якщо у вас залишились питання з цього приводу, будь ласка, телефонуйте до контакт-центру системи безоплатної правової допомоги за номером 0 (800) 213 103, цілодобово та безкоштовно в межах України. В центрах та бюро надання безоплатної правової допомоги по всій країні ви можете отримати юридичну консультацію та правовий захист.

 



Новини : Наказ військового комісара Добровеличківського районного військового комісаріату

Наказ військового комісара Добровеличківського районного військового комісаріату Наказ військового комісара Добровеличківського районного військового комісаріату

 

Докладніше...
14-03-2019, 09:34 Категорія: Новини Переглядів: 263


Новини / Територіальне управління юстиції інформує : Консультує Міністр юстиції: як укласти шлюбний договір?

 

На диво багато українців не знають, що у 1992 році Верховна Рада прийняла Закон «Про внесення змін і доповнень до Кодексу про шлюб і сім'ю України», де вперше було зафіксовано таке поняття, як шлюбний договір. Однак цей вид договорів поки що не набув достатньої популярності серед українських родин. Минулого року такий договір підписали всього 2 544 подружжя, а це трохи більше 1% від кількості укладених у 2018 році шлюбів.

 

Як укладати шлюбний договір?

Шлюбний договір укладається у письмовій формі в 3 примірниках і нотаріально посвідчується державним або приватним нотаріусом. Хочу зауважити, що перед оформленням документів нотаріус повинен роз’яснити сторонам їхні права і обов’язки.

 

При цьому, договір  може бути укладено як особами, які подали заяву про реєстрацію шлюбу, і тоді він вступає в силу в день реєстрації шлюбу, так і вже одруженою парою. У такому випадку документ почне діяти з моменту нотаріального посвідчення.

 

Що може бути внесено у договір?

Загалом шлюбним договором регулюються майнові відносини між подружжям та визначаються їхні майнові права й обов'язки. Дружина та чоловік мають право внести в договір будь-які умови, які не суперечать чинному законодавству, наприклад: 

  • визначення майна, що є спільною сумісною власністю, тобто набуте подружжям в період перебування в зареєстрованому шлюбі;
  • визначення майна, яке передається чоловіком чи дружиною на спільні потреби сім’ї та встановлення правового режиму майна, подарованого подружжю у зв’язку з реєстрацією шлюбу;
  • встановлення порядку поділу майна у разі розірвання шлюбу;
  • встановлення порядку користування майном та житлом;
  • право на утримання одному з подружжю, строк і розмір виплати аліментів;
  • інші умови, що врегульовують майнові відносини між подружжям (порядок користування грошовими коштами, порядок виконання кредитних чи інших майнових зобов’язань, зобов’язання одного з подружжя щодо здійснення оплати за лікування чи навчання іншого або дитини тощо).

 

У договорі, як правило, не прописуються конкретні суми, а все обчислюється в процентному співвідношенні. Водночас, українським законодавством заборонено регулювання шлюбною угодою особистих відносин між подружжям, а також особистих відносин між батьками і дітьми.

 

Скільки діє шлюбний договір?

 

У шлюбному договорі може бути встановлено загальний строк його дії та за бажанням сторін, можуть передбачатися строки тривалості окремих прав та обов'язків. Крім того, сторони можуть зазначити чинність окремих умов договору навіть після припинення шлюбу.       

 

Чи можна змінити умови договору ?

 

Звісно можна, але  хочу попередити, що одностороння зміна умов шлюбного договору не допускається. Внести зміни до шлюбного договору можна двома шляхами:

 

  1. якщо обидва з подружжя  бажають змінити умови шлюбного договору, вони звертаються до нотаріуса із відповідною заявою
  2. на вимогу одного з подружжя шлюбний договір може бути змінений за рішенням суду, якщо цього вимагають його інтереси, інтереси дітей, а також непрацездатних повнолітніх дочки, сина, що мають істотне значення.

 

За яких умов шлюбний договір може бути розірваний або визнаний недійсним?   

 

Процедура така сама, як і для внесення змін до договору, тобто  припинення дії шлюбного договору відбувається за таких підстав:  

 

  1. відмова подружжя від договору шляхом подання заяви до нотаріуса;
  2. розірвання шлюбного договору на вимого одного з подружжя за рішенням суду.

Одностороння відмова від шлюбного договору також не допускається.

 

Той з подружжя, хто подав позов про розірвання шлюбного договору  повинен довести суду обставини, які спонукали до прийняття такого рішення . Крім того, шлюбний договір може бути визнаним повністю або частково недійсним. Якщо шлюбний договір визнано недійсним частково, в решті частин він збереже свою дію.

 

Куди звертатися за більш детальною консультацією та роз’ясненнями?

Якщо у вас залишились питання з цього приводу, будь ласка, телефонуйте до контакт-центру системи безоплатної правової допомоги за номером 0 (800) 213 103, цілодобово та безкоштовно в межах України. В центрах та бюро надання безоплатної правової допомоги по всій країні ви можете отримати юридичну консультацію та правовий захист.

 

Зі свого боку додам: особисто я радив би подружнім парам і тим, хто лише планує одружитися, не нехтувати таким інструментом, як шлюбний договір. Адже яким би не було сильним кохання в день весілля, ніхто не застрахований від життєвих змін. Підписання контракту дає чітке розуміння, з чим залишиться кожен з членів подружжя після розлучення. А у багатьох випадках саме договір стає реальним механізмом зберегти власність у разі виникнення претензій, котрі стосуються боргів одного з подружжя.

 

Так само на випадок розлучення договір може містити умови утримання дітей, терміни і розмір виплат. А аліменти в такому випадку стягуватимуться на підставі виконавчого напису нотаріуса без необхідності довгої судової тяганини.

 

Мін’юст зробив усе можливе, щоб зробити одруження простим і комфортним. Однак слід пам’ятати, що шлюб - це не забавки, а серйозний крок, тож ставитися до нього треба відповідально.

 



Новини / Добровеличківська ДПІ інформує : До уваги платників податку на прибуток!

 

Державна фіскальна служба  України,  враховуючи  численні  запитання головних управлінь ДФС в областях та  платників податків щодо технічної можливості подання податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2018 рік за новою формою, на доповнення до листа від 04.01.2019
№ 357/7/99-99-15-02-01-17 (далі – лист ДФС від 04.01.2019) та з метою належного адміністрування податку на прибуток підприємств повідомляє таке.

У зв’язку з набуттям 14.12.2018 чинності наказом Міністерства фінансів України від 19.10.2018 № 842 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 15 листопада 2018 року за № 1303/32755 (далі – наказ № 842), розроблено та впроваджено оновлену форму податкової декларації з податку на прибуток підприємств (ідентифікатор форми J0100117 для юридичних осіб) (далі – декларація за новою формою).

Враховуючи, що видання наказу № 842 обумовлено змінами з 01.01.2018 в оподаткуванні податком на прибуток підприємств, які впливають на показники бюджету, листом ДФС від 04.01.2019 рекомендовано платникам податку на прибуток підприємств за базовий звітний (податковий) період – 2018 рік подавати податкову декларацію за новою формою.

Електронна форма за ідентифікатором J0100117 розміщена на офіційному веб-порталі ДФС у рубриці Електронна звітність > Платникам податків про електронну звітність > Інформаційно-аналітичне забезпечення > Реєстр форм електронних документів і є доступною для використання розробниками програмного забезпечення.

Електронна форма за ідентифікатором J0100117 передбачає необхідність встановлення позначки «базовий звітний період квартал» або «базовий звітний період рік». Зазначене має бути реалізовано у програмному забезпеченні, яке використовує платник для подання нової форми декларації в електронному вигляді.

Відповідно інформаційні системи ДФС забезпечують приймання декларації за новою формою за ідентифікатором J0100117 як за наявності позначки «базовий звітний період квартал» – для платників податку, що складають податкову декларацію з податку на прибуток підприємств (далі – декларація) за податкові (звітні) періоди квартал, півріччя, три квартали, рік, так і за наявності позначки «базовий звітний період рік» – для платників податку, яким встановлено річний податковий (звітний) період.

Разом з тим п. 46.6 ст. 46  Податкового кодексу України (далі – Кодекс) встановлено, якщо в результаті зміни правил оподаткування змінюються форми податкової звітності, до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.      Враховуючи зазначене, до 01.04.2019 буде забезпечено також прийняття декларацій за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 (у редакції наказу від 28.04.2017 № 467), а саме:

за базовий звітний період рік – за ідентифікатором форми J0108104;

за базовий звітний період квартал – за ідентифікатором форми J0100116.

Відповідно до п. 50.1 ст. 50 Кодексу, якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації, він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

Таким чином, у разі необхідності внесення змін до податкової звітності за минулі податкові (звітні) періоди у порядку, визначеному ст. 50 Кодексу,
до 01.04.2019 платники податку матимуть можливість подавати уточнюючі декларації за ідентифікаторами форм J0108104, J0100116 та J0100516.

При виправленні помилок за податкові (звітні) періоди 2015-2017 років суб’єктами господарювання – виробниками сільськогосподарської продукції, якими було обрано річний податковий (звітний) період відповідно до
п.п. 137.4.1 п. 137.4 ст. 137 Кодексу, такі платники в уточнюючих деклараціях обов’язково проставляють позначку у рядку «виробника сільськогосподарської продукції» у полі 9 «Особливі відмітки» заголовної частини декларації та можуть використовувати ідентифікатор форми J0100516, що буде діяти до 01.04.2019, а у подальшому – нову форму за ідентифікатором J0100117.

Після 01.04.2019 уточнюючі декларації прийматимуться тільки за новою формою (за ідентифікатором J0100117).

Згідно з абзацом п’ятим п. 50.1 ст. 50 Кодексу, якщо після подачі декларації за звітний період платник податків подає нову декларацію з виправленими показниками до закінчення граничного строку подання декларації за такий самий звітний період, то штрафи, визначені у цьому пункті, не застосовуються.

У разі подання платником за 2018 рік декларації за новою формою за ідентифікатором форми J0100117 до закінчення граничного строку подання (01.03.2019 включно), податкові зобов’язання визначаються за декларацією, що подана останньою, незважаючи на наявність раніше поданої за ідентифікатором форми J0108104 або J0100116.

Звертаємо увагу, що платники єдиного податку (фізичні і юридичні особи), які здійснювали у 2018 році на користь нерезидента – юридичної особи або уповноваженої ним особи будь-які виплати, відповідно до п. 297.5 ст. 297 Кодексу здійснюють нарахування та сплату податку з доходів нерезидента в порядку, розмірі та у строки, встановлені розділом III Кодексу. Таким платникам необхідно буде подати декларацію за новою формою із обов’язковим проставлянням позначки у рядку «платник єдиного податку» у полі 9 «Особливі відмітки» заголовної частини декларації та поданням додатка ПН до рядка 23 ПН декларації.  Подання до декларації інших додатків та фінансової звітності від платників єдиного податку не вимагається.

При цьому платники єдиного податку використовують декларацію за новою формою за ідентифікатором J0100117 – для юридичних осіб та за ідентифікатором F0100702 – для фізичних осіб.

 

Докладніше...
5-03-2019, 14:03 Категорія: Новини / Добровеличківська ДПІ інформує Переглядів: 104


Новини / Добровеличківська ДПІ інформує : Отримати інформацію про суми виплачених доходів та утриманих податків громадяни можуть за допомогою електронних сервісів ДФС

 

Платники податків можуть отримати інформацію про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків скориставшись електронними сервісами ДФС.

Зокрема, у рамках кампаній декларування доходів громадян та е-декларування зазначену інформацію можна отримати за допомогою електронного сервісу  «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису».

Сервіс розроблено з використанням сучасних Web-технологій для забезпечення зручності платників. Перевагами його використання є значна економія часу та можливість отримувати необхідну інформацію у будь-який час.

Фізична особа – платник податків для отримання відомостей про суми своїх отриманих доходів та утриманих податків має можливість сформувати запит в електронному вигляді. Сформований запит підписується електронним цифровим підписом та відправляється на електронну адресу «Єдиного вікна подання електронної звітності ДФС».

Сформувати запити та отримати відповіді в електронному вигляді можна засобами «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності/запитів до Єдиного вікна подання електронної звітності», яке розміщене на офіційному веб-сайті ДФС та є загальнодоступним для використання (http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/), або оновленого електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (cabinet.sfs.gov.ua).

Детально ознайомитись з Порядком отримання відомостей про доходи  можна на офіційному веб-порталі ДФС у рубриці: Фізичним особам/Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді (http://sfs.gov.ua./fizichnim-osobam/vidomosti-doxid).

Звертаємо увагу, що відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді надаються за останні три роки (поквартально). Інформація про доходи за останній звітний період надається через 50 днів  після його закінчення.

Відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків  надаються відповідно до Податкових  розрахунків сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ), які щоквартально подаються податковими агентами до територіальних органів ДФС та відповідно до поданих фізичними особами,  фізичними особами – підприємцями або фізичними особами, як провадять незалежну професійну діяльність податкових декларацій.

 

Докладніше...
5-03-2019, 14:02 Категорія: Новини / Добровеличківська ДПІ інформує Переглядів: 119


Новини / Територіальне управління юстиції інформує : Консультує Міністр юстиції: як всиновити дитину?

 

Що таке усиновлення?

Згідно з українським законодавством, усиновлення – це прийняття усиновлювачем у свою сім'ю особи на правах дочки чи сина, що здійснене на підставі рішення суду, крім випадку усиновлення дитини, яка є громадянином України, але проживає за межами України (в цьому випадку усиновлення здійснюється в консульській установі або дипломатичному представництві України).  

 

Хто підлягає усиновленню?

Усиновленню підлягають діти, які перебувають на обліку як: 

  • діти-сироти;
  • діти, позбавлені батьківського піклування;
  • діти, батьки яких дали згоду на усиновлення.

 

Хто може бути усиновлювачем?

Законодавством України визначено коло осіб, які можуть бути усиновлювачами:

  • дієздатна особа віком не молодша 21 року, за винятком, коли усиновлювач є родичем дитини;
  • особа має бути старша за дитину  не менш як на 15 років.У разі усиновлення повнолітньої особи різниця у віці не може бути меншою, ніж 18 років;
  • подружжя;
  • особи, які проживають однією сім'єю;
  • якщо дитина має лише матір або лише батька, які у зв'язку з усиновленням втрачають правовий зв'язок з нею, усиновлювачем дитини може бути один чоловік або одна жінка.

 

При цьому кількість дітей, яку може усиновити один усиновлювач, необмежена.

 

Чи є якісь переваги у праві на усиновлення?

Так, переважне право над іншими усиновити дитину має громадянин України, у сім'ї якого виховується дитина; який є родичем дитини; якщо усиновлювачем є чоловік матері або дружина батька дитини; якщо особа усиновлює одразу кількох дітей, які є братами та/або сестрами.

Крім того,  переважне право на усиновлення дитини має подружжя.

 

Як стати на облік потенційним усиновлювачам? 

Облік громадян України, які постійно проживають на території України і бажають усиновити дитину, здійснює служба у справах дітей.  Щоб стати на облік потенційним усиновлювачам

потрібно подати:

  • заяву про взяття на облік як кандидатів в усиновлювачі; 
  • копію паспорта або іншого документа, що посвідчує особу заявника;
  • довідку про заробітну плату за останні 6 місяців або копія декларації про доходи за попередній календарний рік, засвідчена органами ДФС;
  • копію свідоцтва про шлюб (якщо заявники перебувають у шлюбі);
  • висновок про стан здоров'я кожного заявника;
  • засвідчену нотаріальну письмову згода другого з подружжя на усиновлення дитини (у разі усиновлення дитини одним з подружжя);
  • довідку про наявність чи відсутність судимості для кожного заявника, видана територіальним центром з надання сервісних послуг МВС;
  • копію документа, що підтверджує право власності або користування житловим приміщенням.

 

Що робить служба у справах дітей?

Служба у справах дітей протягом 10 робочих днів після надходження заяви та всіх документів перевіряє їх на відповідність вимогам законодавства, проводить бесіду із заявниками,  складає акт обстеження житлово-побутових умов заявників, розглядає питання про можливість заявників бути усиновлювачами та готує відповідний висновок. У разі надання позитивного висновку ставить заявників на облік кандидатів в усиновлювачі.

Після знайомства та встановлення контакту з дитиною кандидати в усиновлювачі звертаються до служби у справах дітей із заявою про бажання усиновити дитину. Служба у справах дітей готує висновок про доцільність усиновлення та відповідність його інтересам дитини. Висновок подається в суд разом з іншими документами.

 

На що ще потрібно звернути увагу?

Усиновлення дитини здійснюється за письмовою згодою батьків дитини, засвідченою нотаріально; піклувальників, опікунів або закладу охорони здоров’я чи навчального закладу, де перебуває дитина. Також усиновлення здійснюється і за згодою самої дитини, якщо вона досягла такого віку та рівня розвитку, що може її висловити

У разі відсутності дозволу опікуна, піклувальника на усиновлення дитини, така згода може бути надана органом опіки та піклування.

Суд своїм рішенням може постановити  проведення усиновлення без дозволу органу опіки і піклування,  якщо буде встановлено, що усиновлення дитини відповідає її інтересам.

Роз'єднання братів і сестер при  усиновлені, не допускається.

 

Як звернутися до суду?

Особа, яка бажає усиновити дитину, подає до суду заяву про усиновлення.  Також до заяви додаються:

  • копія свідоцтва про шлюб, а також письмова згода на це другого з подружжя, засвідчена нотаріально, - при усиновленні дитини одним із подружжя;
  • медичний висновок про стан здоров’я заявника;
  • довідка з місця роботи із зазначенням заробітної плати або копія декларації про доходи;
  • документ, що підтверджує право власності або користування жилим приміщенням;
  • інші документи, визначені законодавством.

Судові витрати, пов’язані з розглядом справи про усиновлення, сплачуються  заявником.

*Заява про усиновлення може бути відкликана до набрання чинності рішення суду про усиновлення.

 

Чи можна змінити прізвище та ім’я дитини після усиновлення?  

За окремим клопотанням заявника, суд вирішує питання про зміну імені, прізвища та по батькові, дати і місця народження усиновленої дитини. Однак, дата народження дитини може бути змінена не більш, як на 6 місяців.

 

Здійснення нагляду за дотриманням прав усиновлених дітей

Нагляд за умовами проживання і виховання усиновлених дітей здійснюється службами у справах дітей за місцем проживання усиновлювачів до досягнення ними 18 років.

Крім того, щороку протягом перших 3-х років після усиновлення дитини перевіряються  умови її проживання та виховання. В подальшому така перевірка здійснюватиметься один раз на 3 роки до досягнення дитиною 18 років.

 

Куди звертатися за більш детальною консультацією та роз’ясненнями?

Якщо у вас залишились питання з цього приводу, будь ласка, телефонуйте до контакт-центру системи безоплатної правової допомоги за номером 0 (800) 213 103, цілодобово та безкоштовно в межах України. В центрах та бюро надання безоплатної правової допомоги по всій країні ви можете отримати юридичну консультацію та правовий захист.

 



Новини / Територіальне управління юстиції інформує : На Кіровоградщині у водіїв відібрали права через аліментні борги

 

На Кіровоградщині вісім водіїв залишились без прав через багатотисячні борги з аліментів.

Про це повідомив керівник обласної юстиції Вадим Гуцул.

«Державні виконавці спільно з поліцейськими активно застосовують заходи примусового впливу на злісних неплатників аліментів, які мають значні борги перед своїми дітьми. Відтак тільки з початку року вісім чоловіків уже позбулися посвідчень, семеро з них – мешканці Кропивницького», – розповів про ситуацію посадовець.

Згідно офіційних виконавчої служби, відтепер боржники не зможуть керувати автівками терміном від трьох до шести місяців.

«Проілюструю факт вилучення прав на конкретних прикладах. Один із мешканців Кропивницького заборгував своїй доньці Аміні понад 115 тис грн. Окрім цього, він ще й має сплатити більше 57 тис грн штрафу. Інший житель обласного центру накопичив борг на користь сина Максима в розмірі 75 тис грн. Ще один кропивничанин завинив своїй дитині 56 тис грн. А ось жительНовомиргорода не сплачував аліменти своїм двом дітям впродовж кількох років. За цей час його заборгованість перевищила 145 тис грн», – розповів Вадим Гуцул.

Варто відзначити, що на Кіровоградщині вилучення прав у безвідповідальних батьків відбулося вже не вперше. Так, у минулому році поліція відібрала посвідчення у двох чоловіків. Перший неплатник заборгував майже 60 тис грн на користь сина Нікіти. Другий натомість відмовлявся надавати фінансову підтримку своєму повнолітньому сину Кирилу, який здобував вищу освіту.

 

 



Новини / Добровеличківська ДПІ інформує : Основні випадки подання податкової декларації про майновий стан і доходи

 

Обов’язок щодо подання податкової декларації виникає при отриманні протягом звітного (податкового) року доходів: 

- від провадження господарської діяльності, отриманих фізичними особами – підприємцями (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) (п. 177.11 ст. 177 Кодексу);

- від провадження незалежної професійної діяльності      (п. 178.4 ст. 178 Кодексу);

- від особи, яка не є податковим агентом, крім випадків прямо передбачених Кодексом (п.п. 168.2.1 п. 168.2 ст. 168 Кодексу);

- у вигляді окремих видів оподатковуваних доходів (прибутків), що не підлягають оподаткуванню під час їх нарахування чи виплати податковими агентами, але не є звільненими від оподаткування (п.п. 168.1.3 п. 168.1 ст. 168 Кодекс);

- у вигляді іноземних доходів (п.п. 168.2.1 п. 168.2 ст. 168 Кодексу);

- від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому п. 170.1 ст. 170 Кодексу (п.п. 164.2.5 п. 164.2 ст. 164 та п.п. 170.1.5 п. 170.1 ст. 170 Кодексу);

- у вигляді суми заборгованості за укладеним платником податків цивільно-правовим договором, за якою минув строк позовної давності та яка перевищує суму, що становить 50 відсотків місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, крім сум податкової заборгованості, за якими минув строк позовної давності згідно з розділом II цього Кодексу (п.п. 164.2.7           п. 164.2 ст. 164 Кодексу);

- у вигляді інвестиційного прибутку від проведення операцій з цінними паперами, деривативами та корпоративними правами, випущеними в інших, ніж цінні папери, формах, крім доходу від операцій, зазначених у п.п. 165.1.2, 165.1.40 і 165.1.52 п. 165.1 ст. 165 Кодексу (п.п. 164.2.9 п. 164.2 ст. 164 та п.п. 170.2.1 п. 170.2 ст. 170 Кодексу);

- у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна у межах, що оподатковується згідно з IV розділом Кодексу (п.п. 164.2.10 п. 164.2 ст. 164 та п. 174.3      ст. 174 Кодексу);

- у вигляді частини доходів від операцій з майном, розмір якої визначається згідно з положеннями ст.ст. 172 - 173 Кодексу (п.п. 164.2.4 п. 164.2 ст. 164 Кодексу);

- у вигляді основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов'язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, у разі якщо його сума перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року, у порядку встановленому п.п. «д» п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 Кодексу (п.п. «д» п.п. 164.2.17      п. 164.2 ст. 164 Кодексу);

- від продажу власної продукції тваринництва груп 1 - 5, 15, 16 та 41 УКТ ЗЕД, якщо їх сума сукупно за рік перевищує 50 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року (п.п. 165.1.24 п. 165.1  ст. 165 Кодексу);

- від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих їй у розмірах, більших ніж встановлені Земельним кодексом України, та за умови реалізації такої продукції іншим фізичним особам  (п.п. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 Кодексу);

- у разі отримання нецільової благодійної допомоги від благодійника - фізичної чи юридичної особи, якщо загальна сума отриманої нецільової благодійної допомоги протягом звітного податкового року перевищує її граничний розмір, установлений абзацом першим п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 Кодексу (п.п. 170.7.3 п. 170.7 ст. 170 Кодексу);

- у вигляді благодійної допомоги на відновлення втраченого майна та на інші потреби за переліком, який визначається Кабінетом Міністрів України, та яка надається згідно з   п.п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 Кодексу, у сумі, що сукупно протягом звітного (податкового) року перевищує 500 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року (п.п. 170.7.8 п. 170.7 ст. 170 Кодексу);

- з джерелом їх походження в Україні та іноземні доходи, що отримуються іноземцем, який у звітному (податковому) році набув статусу резидента України (п.п. 170.10.4 п. 170.10 ст. 170 Кодексу);

- при відчужені нерухомого майна за рішенням суду про зміну власника та перехід права власності на таке майно (п. 172.5 ст. 172 Кодексу);

- суми винагород та інших виплат, нарахованих (виплачених) платнику податку відповідно до умов цивільно-правового договору при отриманні зазначених доходів від фізичних осіб - платників єдиного податку четвертої групи (п.п. 164.2.2 п. 164.2  ст. 164 Кодексу).

 

 

Докладніше...
25-02-2019, 15:34 Категорія: Новини / Добровеличківська ДПІ інформує Переглядів: 97


Меню


Вхід


Логін  
Пароль  


Корисні посилання

Офіційне інтернет-представництво Президента України


Верховна Рада України


Законодавство України


Кабінет Міністрів України


Кіровоградська ОДА


Кіровоградська обласна рада


Добровеличківська райдержадміністрація


ПФУ


Укрінформ